יום חמישי, 14 במאי 2009

זכרונות ממרוקו 1

מצורפות הפואמות שכתבו רונית ושלומי רמר לארוחת הסיום:
אחת מי יודע / שלומי ורונית רמר

אחת מי יודע ?
אחת אני יודע .
אחת מדריכה
מדריכה X 4 מהארץ למרוקו

שניים מי יודע ?
שניים אני יודע
שניים נהג ועוזר
אחת מדריכה
מדריכה X 4 מהארץ למרוקו

שלושה מי יודע
שלושה אני יודע
שלושה אחראים
שניים נהג ועוזר
אחת מדריכה
מדריכה X 4 מהארץ למרוקו

ארבעה מי יודע ?
ארבעה אני יודע
ארבעה מטוסים
שלושה אחראים
שניים נהג ועוזר
אחת מדריכה
מדריכה X 4 מהארץ למרוקו

חמישה מי יודע ?
חמישה אני יודע
חמישה מלונות
ארבעה מטוסים
שלושה אחראים
שניים נהג ועוזר
אחת מדריכה
מדריכה X 4 מהארץ למרוקו

שישה מי יודע ?
שישה אני יודע
שישה אבות
חמישה מלונות
ארבעה מטוסים
שלושה אחראים
שניים נהג ועוזר
אחת מדריכה
מדריכה X 4 מהארץ למרוקו

שבעה מי יודע ?
שבעה אני יודע
שבע ערים
שישה אבות
חמישה מלונות
ארבעה מטוסים
שלושה אחראים
שניים נהג ועוזר
אחת מדריכה
מדריכה X 4 מהארץ למרוקו

שמונה מי יודע ?
שמונה אני יודע
שמונה מאות לקופה (לזוג)
שבע ערים
שישה אבות
חמישה מלונות
ארבעה מטוסים
שלושה אחראים
שניים נהג ועוזר
אחת מדריכה
מדריכה X 4 מהארץ למרוקו

תשעה מי יודע ?
תשעה אני יודע
תשעה שווקים
שמונה מאות לקופה (לזוג)
שבע ערים
שישה אבות
חמישה מלונות
ארבעה מטוסים
שלושה אחראים
שניים נהג ועוזר
אחת מדריכה
מדריכה X 4 מהארץ למרוקו

עשר מי יודע ?
עשר אני יודע
עשר אמהות
תשעה שווקים
שמונה מאות לקופה (לזוג)
שבע ערים
שישה אבות
חמישה מלונות
ארבעה מטוסים
שלושה אחראים
שניים נהג ועוזר
אחת מדריכה
מדריכה X 4 מהארץ למרוקו


אחד עשר מי יודע ?
אחד עשר אני יודע
אחד עשר ימי טיול
עשר אימהות
תשעה שווקים
שמונה מאות לקופה (לזוג)
שבע ערים
שישה אבות
חמישה מלונות
ארבעה מטוסים
שלושה אחראים
שניים נהג ועוזר
אחת מדריכה
מדריכה X 4 מהארץ למרוקו

שנים עשר מי יודע ?
שניים עשר אני יודע
שניים עשר לילות טיול
אחד עשר ימי טיול
עשר אימהות
תשעה שווקים
שמונה מאות לקופה (לזוג)
שבע ערים
שישה אבות
חמישה מלונות
ארבעה מטוסים
שלושה אחראים
שניים נהג ועוזר
אחת מדריכה
מדריכה X 4 מהארץ למרוקו

שלושה עשר מי יודע ?
שלושה עשר אני יודע
שלושה עשר סלים
שניים עשר לילות טיול
אחד עשר ימי טיול
עשר אימהות
תשעה שווקים
שמונה מאות לקופה (לזוג)
שבע ערים
שישה אבות
חמישה מלונות
ארבעה מטוסים
שלושה אחראים
שניים נהג ועוזר
אחת מדריכה
מדריכה X 4 מהארץ למרוקו


ומי ?... (על פי המנגינה של השיר "אברימלה מלמד" )/ רונית רמר

ומי ?... הובילה אותנו בבטחה,
ובדקה שאף אחד לא שכחה,
ואיתנו גם בסוכר גם ב"מלח" הלכה.

ומי? ...הכול הכין וארגן ,
ואת הארוחות דאג לגוון (בטונה וסרדינים וסרדינים וגם טונה וגם סרדינים )
ועם גיטרה שר לנו וניגן
ולכולם בגדול פירגן .

ומי?... שר ונער כמו חמור,
הקיש במצלתיים ועשה באוזן חור,
וקנה בכפולות של 4 חגורות מעור.

ומי ?... היה ה- D. J של הטיול ,
וגם תיעד כל תנועה על המסלול,
וגם שילם והתחבק עם נחש מסטול.

ומי ?...שורק לעצמו
לקניות אומר לא !
אבל רץ כשאשתו אומרת לו בוא !!!


ומי ?... דן איתנו ברמה הפרטית והכללית
על יהדות ופילוסופיה עולמית,
ובלילה פרש מוקדם לחדרו
על מנת לדון בעניין עם מיטתו .

ומי?... שוברת לבבות עם חריץ,
ועם סוחרים מנהלת משא ומתן עריץ,
והחיוך שלה לכל מרוקאי את הדם מריץ .

ומי?... שחורה ונאווה ובעלת "חזון"
אצלה אין קערה העומדת בפני הרצון
את בעלה השאירה בבית לשמור
על אזור המטבח והסלון .

ומי?... הוטרדה על ידי "חתיך" מקומי
במועדון חשוך ואימתני
ואמנם רעדה אך סירבה לו באופן חד משמעי .

ומי?.... כלים בשטח שטפה,
וירקות חתכה,
ובמילים טובות סייעה ועטפה.

ומי?... קופצנית ומתולתלת,
פוצחת בשיר וגופה מסלסלת
ליבה פתוח באהבה
אלינו ואל כל הסביבה.


ומי?,,, חכם רגיש ויצירתי
בדרך כלל ישב באוטובוס עם המשוררת - לצידה
וממש במקרה הוא בעלה .


ומי?...מבשלת וגם אופה,
מבפנים ומבחוץ היא יפה ,
על המטבח בביתה היא אמונה
ומיטב מטעמים מכינה.

ומי?... טומנת ידה בכל צלחת,
בשיחות חברתיות היא ממש פורחת,
לספר בדיחות - לקלף תפוזים -בחורה מופלאה
הולכת לישון אחרי בעלה.


ומי ?... עם כובע קש מסתובבת,
מלכת הצעיפים הבלתי מוכתרת,
אמנם היא הגיעה למרוקו לבדה
אך כולנו כל הזמן נמצאים לצידה .

ומי?... עם חיוך שובה לב
בסבלנות ובאהבה- בפעם המאה לבדיחות בעלה מקשיבה
נוכחותה משרה רוגע ושלווה
ואי אפשר שלא להתאהב בה .

ומי חיברה את זה השיר
עמלה ועמלה שעות שלוש ,
על זה השיר שברה הראש ,
ולנסות לכתוב בחרוזים
כבר" יצא לה מכל החורים" ...

אין תגובות: